שייכות

ד''ר אדלר קבע כי מטרת העל של כל אדם היא להרגיש שייך.

כדי שבני אדם ירגישו טוב ויהיו טובים אל עצמם ואל אחרים הם מוכרחים לדעת שהם בעלי ערך, נחוצים, רצויים ואהובים. כל אחד רוצה לדעת ולחוש כי הוא חבר משמעותי בקהילה אנושית.

Sophie Gengembre Anderson (1823–1903), Wait for Me! (Returning Home from School)

Sophie Gengembre Anderson (1823–1903), Wait for Me! (Returning Home from School)

התמונה "חכה לי! " או לחזור הביתה מבית הספר. הוא אולי הטוב ביותר מבין ציורי הילדים הרבים של אנדרסון. הציור מראה ילדה קטנה שמנסה להתאחד עם חבריה לקראת הטיול חזרה הביתה אחרי הלימודים.ליד תיק בית הספר שלה נמצא לוח קטן שבו הייתה משתמשת כדי ללמוד לכתוב.

את סיפורו הקלאסי של הנס כריסטיאן אנדרסן, הברווזון המכוער, אפשר לקרוא כסיפור שעניינו הוא החריג, יוצא הדופן, העקור, זה שנדחק ומושלך ממקום למקום עד אשר הוא מגלה את הלהקה הנכונה לו.

אבל זהו גם סיפור על אומץ ויושרה, על התפתחות ההכרה ועל מימוש הייעוד (אקרופוליס).

בכל דבר יש סדק, כך חודר האור" (לאונרד כהן)

הכד הסדוק - אגדה

לאשה סינית זקנה היו שני כדים גדולים, כל אחד נתלה מקצה מקל שהיא תלתה על צווארה.

לאחד הכדים היה סדק, ואילו הכד השני היה מושלם, ותמיד העביר כמות מלאה של מים, מהדרך הארוכה שבין הבית לנהר. הכד הסדוק הגיע רק חצי מלא. כך זה המשיך במשך תקופה ארוכה. כשהאישה מביאה הביתה רק כד וחצי של מים.

כמובן שהכד המושלם היה גאה במעשיו, אבל הכד הסדוק היה אומלל ומסכן, הוא התבייש בחוסר שלימותו, וכך שיכל לעשות רק חצי מהעבודה שהוא נועד לעשות. יום אחד, ליד הנהר, אחרי שנתיים של תחושת כישלון מוחלטת, פנה הכד הסדוק אל האישה הזקנה: "אני מתבייש בעצמי, בגלל הסדק שבי המים נוזלים כל הדרך מהנהר לביתך! "

האישה הזקנה חייכה ואמרה: האם הבחנת שבצד הדרך שלך יש ערוגת פרחים ולא בצד השני? זה בגלל שתמיד ידעתי על הפגם שלך, לכן זרעתי זרעים בצד הדרך שלך, ובכל יום שבו חזרנו מהנהר לבית, השקת אותם.

במשך שנתיים יכולתי לקטוף את הפרחים היפים הללו ולקשט את השולחן. אם לא היית כפי שאתה, לא היה החן הזה בתוך הבית.

על מה מדבר המשל הסיני על הכד הסדוק?

משל הכד הסדוק מדבר על חסרונות והיתרון שבקיומם של חסרונות אצל כל אחד מאתנו. אל לנו לרפות את ידינו בגלל חסרונות כאלו ואסור לנו לכאוב ולהצטער על מי שאנחנו. בכל חסרון יש גם יתרון ורק מי שרואה את הדברים כך, יידע להפוך את החסרונות שלו לבסיס לחיים טובים.

האמינו בעצמכם - גם אם אינכם מושלמים!

ואגב, אין אנשים מושלמים..(אאוריקה)

Share this page