שלוש ילדות על קרוסלה

כדי שילד ישמור על תחושת הפליאה המולדת שלו (בלא עזרתן של פיות כלשהן.) הוא זקוק לליווי מבוגר אחד לפחות, שיוכל לחלוק עמו את התחושות, לגלות עמו מחדש את השמחה את ההתרגשות ואת המסתורין שבעולם שבו אנו חיים. (רייצ'ל קרסון 1956 )

לנשום ביחד את ריח האדמה אחרי הגשם. לשים לב לצבע המופלא של הפרחים שצמחו מאחורי האבנים, לגורים הקטנים של הכלבה הג'ינג'ית ולציוץ הציפורים שבאו לשתות ולחפש אוכל בחצר. פשוט להתפעל מהטבע הקיים אצלנו בחצר ובסביבותינו הקרובה כי הוא ססגוני מרתק ומעורר כבוד. (ד"ר אסתר ברוקס)

Three Girls on a Swing: 1868 Artist: John George Brown

Three Girls on a Swing: 1868 Artist: John George Brown

בתמונה שלוש ילדות על נדנדה. המפגש שלהן בטבע מעורר שמחה הנאה רוגע שלווה ואופטימיות. מחקרים הוכיחו כי השהייה בחוץ מחזקת את הסקרנות הטבעית, ויוצרת קשר חיובי עם חוסן פיזי ונפשי (הרשת הירוקה)

הספר איה פלוטו (לאה גולדברג) מספר על כלבלב היוצא להרפתקה ובדרך מגלה את הדברים הפשוטים והכל כך קרובים לעולמו, כפי שמתרחשים בחיי היום יום. הוא פוגש צפרדע, דג, פרפר, סוס, פרה ואת הילד גדי. דרך המפגשים האלה הוא לומד על עצמו, על מקומו ושל מי הוא. כל זה מאפשר לו לפתח את מלוא הפוטנציאל של עצמו ולהיות הוא במיטבו.

נגיד - נעמי שמר

נגיד שאני הולכת לטיול
נגיד שאני פתאום רואה חתול

מה שלומך? תודה רבה!
אדרבא ואדרבא

למה לא? בבקשה תבוא כל יום!
באמת, נעים מאוד!
לבריאות! להתראות!
ותמסור בבקשה דרישת שלום!

נגיד שאני הולכת יחידה
פתאום אני פוגשת קרפדה

מה שלומך? תודה רבה...

נגיד שהלכתי לי לראש ההר
פתאום רעד ההר והוליד עכבר

מה שלומך? תודה רבה...

ובכיכר בין כל החנויות
פוגש אני את מלך החיות

מה שלומך? תודה רבה...

תמיד קורים לי כל מיני דברים
שלא כל כך קורים לאחרים
פרצופים בכל פינה מן ערבוביה משונה
יום לא יום ותיר לא תיר ונים לא נים
אך בלי אלה בוודאי עצובים היו חיי
והרבה הרבה פחות מעניינים

הטקסט מוקדש לכל מי שרואה את החוויות הטובות והרגעים של האושר והשמחה הפזורים בתוך שגרת החיים ולכל מי שנותנת להם מקום. גם כשהם קצרים או סמויים מהעין. (השרות הפסיכולוגי משרד החינוך)

Share this page