קש לזהב

לטוות קש לזהב משמעותו תהליך אלכימי של הפיכת חומר פשוט לחומר אצילי ונצחי. זהו גם תהליך פנימי שבו רגשות ומחשבות על כעס ואשמה משתנים להתנסויות חיוביות של לימוד יצירה בריאה ונתינה. (רונית פורת)

צלליות

Carl Von Bergen title : two girls playing

Carl Von Bergen title : two girls playing

בתמונה הופכת הילדה הגדולה את שאריות העיתון המיותר, למופע של רקדניות. איזה יופי וקסם מתגלה לעיניה של הילדה הקטנה .

בסיפור עוץ לי גוץ לי מסופר על מלך בזבזן שקופת ממלכתו התרוקנה ולכן הוא ביקש מיועציו לבדוק מי מנתיניו חייב לו כסף. מסתבר, שבעל החוב היחידי הוא לא אחר מאשר הטוחן העני ולו אין כסף להשיב למלכו. על כן הוא מספר שביתו יודעת לטוות קש לזהב. המלך החמדן מכניס את בת הטוחן לחדר מלא בצרורות קש בתקווה שלמחרת כל הקש יהפוך לזהב.

נו מה יקרא עכשיו?

אל דאגה סוף טוב הכל טוב. בזכותו של אישון קטן תצליח בת הטוחן לעמוד במשימה ומיד תסתבך בצרה אחרת (עוץ לי גוץ לי שבלולי) עד שתגדל ותגשים את החלומות של עצמה.

גם אנחנו לא תמיד מודעים ליכולת שלנו לפעול להשיג ולהצליח. לפעמים המלך הפנימי שבראשינו כולא אותנו ב: "חדר מלא בקש" ותובע מאתנו להפוך אותו לזהב. אנו מרגישים כי אם נצליח תהיה משמעות לחיינו.

שיטת טיפול פסיכולוגית המאמינה בפרידה ממחשבות שליליות היא הלוגותרפיה המתבססת על תפיסת העולם של הפסיכיאטר ויקטור פרנקל. לפיה השאיפה למשמעות היא גורם מניע ומרכזי בחיים.
פרנקל חשב שמצבים של מצוקה נפשית עשויים להחריף אם אנו משקיעים אנרגיה בעצמנו, בהרהורים, בבדיקות עצמיות ובהסתכלות פנימה. הוא מציע לנו את שיטת ההסחה. שמטרתה התנתקות ממחשבות אמונות וקשרים שליליים והשקעת האנרגיות הנפשיות בהתפתחות ובשינוי חיובי (ניצה אייל)

שמור לך חלום קטן

מילים: גס קאן
לחן: ווילבור שוואנדט ופאביאן אנדרה
תרגום: אהוד מנור

שא את עיניך מעלה, שמע איך לוחש הרוח הלילה,
שים את ידך ביד הענן ובקש חלום קטן.

זרוק עוד כוכב לרשת, בוא רגע אל מעבר לקשת
תן את קולך בזמר ישן ובקש חלום קטן.

על כתף ענן עם הרוח, על מים טובים,
אל לב האגם הזרוע אור כוכבים.

אל תחכה בשער עד שתקום איילת השחר,
עד סוף הדרך, עד כלות הזמן,

שמור לך חלום קטן

מיועד לכל מי שמוכנה לחיות את החלום של עצמה.

Share this page